جلسه سی و سوم

حل تمرین کلاس ها

مثال 1: کلاس و وراثت(اتومبیل)

Overriding (بازنویسی)

Overriding (بازنویسی) در پایتون یک مفهوم کلیدی در برنامه نویسی شی گرا است. Overriding به شما امکان می دهد تا رفتار پیش فرض یک متد را در کلاس فرزند (child class) تغییر دهید.

وقتی یک کلاس فرزند از کلاس پدر (parent class) ایجاد می شود، به طور خودکار تمام متدهای کلاس پدر را به ارث می برد. اما اگر شما در کلاس فرزند یک متد را با همان نام تعریف کنید، متد موجود در کلاس پدر بازنویسی (overridden) می شود.

بازنویسی متدها به شما امکان می دهد تا رفتار پایه را تغییر دهید و آن را به نیازهای خاص خود سفارشی کنید. این به شما کمک می کند تا کد را انعطاف پذیر و قابل تعمیم نگه دارید.

همچنین، بازنویسی متدها می تواند به همراه سایر ویژگی های شی گرا مانند وراثت و پلی مورفیسم استفاده شود تا کد شما سازمان یافته تر و خواناتر شود.

مثال 4: